Τρίτη 12 Ιουλίου 2011

Kurt Cobain.. Ένα καταραμένο είδωλο;


Με αφορμή τη χτεσινή μέρα που, αν ζούσε,  θα γιόρταζε τα 44α γενέθλιά του σας παρουσιάζουμε ένα μικρό αφιέρωμα στον τραγουδιστή των Nirvana, Kurt Cobain
Kurt Cobain.. Ένα καταραμένο είδωλο;
Τί είναι ο έρωτας; Στα τέλη του προηγούμενου αιώνα, μόλις είχε αρχίσει η δεκαετία του ‘90, όπως την έλεγαν τότε..τα σκληρά και τα δύσκολα χρόνια, όπως τα ονόμασαν αργότερα. Ο Homer. B Alienson, μια ανθρώπινη ύπαρξη που είχε ήδη ζήσει το μισό του προσδοκώμενου όρου ζωής, βρέθηκε στο κατώφλι της δεκαετίας με ένα ερώτημα να βασανίζει ξαφνικά το μυαλό του: “  Τι είναι ο έρωτας; ”
Ο έρωτας για την μουσικη.. “ Oι στίχοι μου είναι ένας μεγάλος σωρός απο αντιφάσεις. Χωρίζονται στη μέση ανάμεσα στις πολύ ειλικρινείς απόψεις και τα συναισθήματα που έχω  και τις σαρκαστικές και ελπίζω- χιουμοριστικές αντικρούσεις κλισέ και μποέμικων ιδανικών που έχουν εξαντληθεί εδώ και χρόνια.. Εννοώ οτι φαίνεται οτι υπάρχουν  μόνο δύο επιλογές για τους συνθέτες τραγουδιών είτε να είναι θλιμμένοι, τραγικοί οραματιστές σαν τον Morrisey, ή τον Michael Stipe  ή τον Robert Smith, είτε να είναι χαζοί, τρελό λευκό αγόρι, έλα, ας διασκεδάσουμε τα πάντα σαν τους Van Halen ή  όλες αυτές τις άλλες  heavy metal αηδίες.. Εννοώ οτι μου αρέσει να είμαι παθιασμένος και ειλικρινής, αλλά μου αρέσει επίσης  να διασκεδάζω και να κάνω τον βλάκα. Ενωμένοι σπασίκλες. “
Ο μανιοκαταθλιπτικός του έρωτας ..  Είναι γεγονός οτι ο Ηomer B. Alienson  πλησιάζοντας τα δέκα του χρόνια  είχε ήδη γίνει μανιοκαταθλιπτικός σαν όλους εκείνους που έβαζαν τέλος στα βάσανα τους καταπίνοντας παγάκια ή με άλλους ακόμα πιο αποτελεσματικούς τρόπους. Τότε απέκτησε τη συνήθεια να πηγαίνει στα δάση. Πήγαινε την νύχτα όταν η μυρωδιά της βροχής ήταν τόσο έντονη που του έκοβε την ανάσα. Συχνά οι περίπατοι αυτοί  κατέληγαν στο ανάχωμα του ποταμού, άκουγε λίγο απο το νερό καθώς κυλούσε και, όταν ένιωθε να τον έχει διαπεράσει τόσο το κρύο ώστε να αισθάνεται τα κόκκαλα του σαν σκουριασμένα καρφιά απο την υγρασία και την ψύχρα.. ξάπλωνε και άρχιζε να ουρλιάζει δυνατά. Η συνήθεια αυτή έμοιαζε πολύ με την τεχνική που χρησιμοποιούσαν πολλοί απόβλητοι της κοινωνίας για να ξαλαφρώσουν απο το άγχος που τους προκαλούσε η περιθωριοποίηση..
Όταν γνώρισε τον ευατό του.. “Μου αρέσει να παραπονιέμαι και να μην κάνω τίποτα για να γίνουν τα πράγματα καλύτερα. Μου αρέσει να κατηγορώ την γενιά των γονιών μου για το ότι έφτασαν τόσο κοντά στην κοινωνική αλλαγή και τότε παραιτήθηκαν έπειτα απο μερικές επιτυχημένες προσπάθειες των μίντια και της κυβέρνησης να καταστρέψουν το κίνημα χρησιμοποιώντας τύπους σαν τον Manson (Charles) και άλλους αντιπροσωπευτικούς  χίπηδες ως παράδειγματα προπαγάνδας για το ότι δεν ήταν τίποτε άλλο απο αντιπατριωτικές, κουμουνιστικές, σατανικές, απάνθρωπες αρρώστιες. Και με τη σειρά τους οι μεταπολεμικές γενιές έγιναν οι υπέρτατοι, κομφορμιστές, γιάπηδες υποκριτές που παράγει μια γενιά..
Μου αρέσει να διεισδύω στους μηχανισμούς  ενός συστήματος προσποιούμενος οτι είμαι ένας απο αυτούς, έτσι ώστε σιγά σιγά  να αρχίσει η σήψη της αυτοκρατορίας απο μέσα.
Μου αρέσει νε δολοφονώ το μικρότερο και το μεγαλύτερο απο τα δύο κακά.
Μου αρέσει να κατηγορώ τον Θεό.
Μου αρέσει η παρήγορη γνώση οτι οι γυναίκες είναι γενικά αντώρερες και εκ φύσεως λιγότερο βίαιες απο  τους άντρες.
Μου αρέσει η παρήγορη γνώση οτι οι αφροαμερικάνοι εφηύραν το rock n roll και όμως επιβραβεύονται ή ανταμείβονται για τα επιτεύγματα τους μόνο όταν συμμορφώνονται με τα πρότυπα του λευκού άντρα..  “
-Με λένε Kurt.
-O Homer σκέφτηκε αυτά που θα έλεγε, ήταν αναγκασμένος για άλλη μια φορά να πεί κάτι. Και είπε : Homer B. Alienson.
Ήταν κάτι που συνέβαινε πολύ σπάνια. Γενικά χρειαζόταν πολύ περισσότερο χρόνο για να εκμηδενίσει την απόσταση ασφαλείας που υπήρχε ανάμεσα στον ευατό του..
O  έρωτας του για την καταστροφή..  “ Έχεις ποτέ αισθανθεί οτι νοιάζεσαι τόσο πολύ ώστε να θέλεις να σκοτώσεις τα μικρόβια σου;  Ένας μανιοκαταθλιπτικός εθισμένος στην ηρωίνη επιπλέει σε μια ζεστή δεξαμενή στέρησης, τραγουδώντας  Leonard cohen.. Έχω χάσει το μυαλό μου πολλές φορές και το πορτοφόλι μου ακόμη περισσότερες..
Επίτηδες αφήνω τον ευατό μου αφελή και μακριά απο γήινες πληροφορίες επειδή είναι ο μόνος τρόπος να αποφύγεις τον κορεσμό. Όλα όσα κάνω είναι ενδόμυχα, υποσυνείδητα επειδή δεν μπορείς να εκλογικεύσεις την πνευματικότητα. Δεν μπορώ να μιλήσω, μπορώ μόνο να νιώσω. Ίσως κάποια μέρα μεταμορφωθώ σε Ηelen Keller *  τρυπώντας τα αυτιά μου με ένα μαχαιρί και μετά κόβωντας το λαρύγγι μου.  Εάν θέλετε να μάθετε με τί μοιάζει η ζωή μετά το θάνατο, τότε φορέστε αλεξίπτωτο ανεβείτε σε ένα αεροπλάνο ψηλά μετά απο μια τζούρα οξείδιο του αζώτου και έπειτα πηδήξτε. ‘Η αυτοπυρποληθείτε. “   Έτσι και έκανε..
Ο Kurt Cobain γεννήθηκε σαν σήμερα στις 20 Φεβρουαρίου του 1967 στο Άμπερντιν.
Ο Kurt Cobain έφτιαξε το συκρότημα Νirvana .
Ο Κurt Cobain αιφνιδιαζόταν απο τη βροχή.
Tου άρεσαν τα ζυμαρικά, οι χελώνες, να γράφει και να διαβάζει.
Του άρεσαν οι γάτες και να συντηρεί μια περίφημη στρατιά απο ατλελειες στο πρόσωπο του.
Ο Kurt Cobain είχε έμμονη ιδέα οτι ήταν κοκκαλιάρης και ηλίθιος.
Ο  Kurt Cobain αυτοκτόνησε  στις 5 Απριλίου του 1994 αφήνοντας γράμμα στο φανταστικό του φίλο Homer B. Alienson.
Kάποιοι είπαν οτι ο Κurt Cobain ήταν μια «αρρωστημένη»  ιδιοφυία και άλλοι οτι έφταιγε το καταραμένο του είδωλο..
Εκείνος θα έλεγε..
“ Tώρα πια δεν με διακρίνει το πάθος.. Είναι καλύτερα να καείς μεμιάς παρά να σβήνεις αργά.. “

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου